Proč dovolená na lodi?

Lodní říční putování, jedinečné zážitky z cestování.

Bez lodního průkazu, bez zkoušek, přesto kapitánem lodě

Vše vás naučíme, na lodi zacvičíme, lodní trasu poradíme

Originální aktivní dovolená, která vás jednoduše nadchne...


  Finsko

Skandinávský poloostrov není zrovna typickou plavební destinací, ve spojení s hausbóty a obytnými motorovými loděmi už vůbec ne. Navíc si každý většinou představí neutuchající zimu, ale to je u jižní části Finska spíše předsudek. Počasí v oblastech rekreační plavby není v létě zdaleka tak drsné, jak se obecně traduje. Z paluby své lodě poznáte Finsko zelené, plné hlubokých lesů a třpytících se jezer...

finsko_s_lodi_1finsko_s_lodi_2finsko_s_lodi_3

Finsko, které je známé svým přídomkem „země tisíců jezer“ těžko může v naší nabídce plavebních oblastí chybět. Vždyť při pohledu z letadla není na první pohled jasné, zda máme pod sebou pevninu prostoupenou nesčetnými jezery nebo moře poseté stovkami ostrovů. Díky tisícům jezer vykazují finské statistiky neskutečných 15 000 km vodních cest. Z toho je pro nákladní dopravu či pro plavení dřeva využíváno cca 6000 km. Vydejte se s námi za krásami severu v této neobyčejné plavební destinaci.

   Mapa plavební oblasti:

Finsko s lodí od společnosti SP Praha

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   Finsko, země fantastických plavebních možností

Bohatství lesů a z něho vyplývající velké nároky na přepravu dřeva měli za následek, že se ve Finsku významně uplatnila voroplavba a plavení dřeva. Do jisté míry to platí i pro Švédsko a Norsko, ale ve Finsku se tyto specifické způsoby dopravy rozvinuly nejvíce. Dnes se již nejedná o tradiční vory. Nejsou to již jen plující kmeny svázané navzájem houžvemi a unášené říčním proudem za vydatné pomoci vorařů, Finové svazují kmeny do normalizovaných „svazků“, z nichž každý obsahuje asi 20m³ dřeva. Několik set takových navzájem spojených svazků pak putuje po hladině jezer ve vleku za malým remorkérem k místu určení. Užitné rozměry finských plavebních komor jsou často uzpůsobených pro plavení vorů a někdy jsou opravdu úctyhodné:  největší z nich u Kalkkinen v sytému řeky Kymijoki je 500m dlouhá, 20 m široká a může proplavit 5000 m³ dřeva za hodinu.

finsko-2016-1finsko-2016-2finsko-2016-3

Kromě nádherné přírody a neskutečně husté a rozsáhlé vodní sítě zmiňme alespoň návštěvu města Savonlinna, kde se nechází jeden z nejkrásnějších finských hradů – Olavinlinna. Hrad byl založen na konci 15. století a sloužil k ochraně hranic mezi tehdejším Švédským královstvím a Ruskem. Je nejseverněji položeným středověkým kamenným hradem na světě. Muzeum hraček, muzeum hradu a ortodoxní církve, operní festivaly a další atrakce lákají návštěvníky po celé léto.

finsko-2016-4finsko-2016-6finsko-2016-5

Přehled nabízených lodí: katalog lodí naleznete zde

Domovské přístavy: 1

Počet zdymadel v oblasti: 13

Jednosměrné plavby: ne

Vzdálenost od hranic s ČR:  cca 1950 km (při využití trajektu Tallinn - Helsinki)

Pro cestovatele, kteří chtějí do Finska cestovat autem, se nabízí dobré spojení trajekty jak z Estonska, Polska, Švédska, tak i skvělými přímými spoji z Německa. V autě tak při cestě na loď do Finska nestrávíte ani 10 hodin jízdy. A víte proč se předávky lodí ve Finsku uskutečňují až mezi 18. a 21. hodinou? Protože se zde v létě téměř nestmívá, není tedy kam spěchat. No nejeďte tam :)

finsko-2016-10finsko-2016-9finsko-2016-8